Adakah terdapat Remedy Asli Untuk Gejala Hernia hiatal?

Adakah terdapat Remedy Asli Untuk Gejala Hernia hiatal?

Hernia hiatal boleh disebabkan oleh kemalangan, kecederaan, kecacatan kelahiran atau oleh tekanan tambahan yang disebabkan oleh kegemukan atau kehamilan. Mereka juga biasa pada orang yang mempunyai GERD. Hernia hiatal terjadi apabila sama ada bahagian perut dan slaid esofagus yang lebih rendah ke atas melalui terhenti dalam diafragma (dinding otot yang memisahkan rongga perut dan dada) atau apabila sebahagian daripada perut menolak melalui cuti dan menjadi terperangkap di sebelah esofagus. Dalam beberapa kes pesakit akan merasa gejala sedikit atau tidak, manakala yang lain boleh mempunyai gejala yang lebih teruk dan menyakitkan.

Gejala Hernia hiatal termasuk:

· Sakit dada

· Heartburn

· Sakit tekak

· Serak

· Memuntahkan

Sakit dada dan pedih ulu hati adalah disebabkan oleh refluks makanan dan asid perut ke dalam esofagus yang boleh menyebabkan rasa panas pedih, rasa ketulan di tekak atau dada dan dari masa ke masa yang berpanjangan boleh menyebabkan asma dan hakisan esofagus.

Mujurlah gejala boleh dirawat dengan jayanya dengan rumah penawar dan ubat semula jadi dalam hampir semua perkara. Penyelesaian kesihatan alternatif menawarkan selamat, kos rendah dan penyelesaian yang mudah didapati berbanding ubat-ubatan preskripsi berbahaya dan mahal.

Rawatan Untuk Gejala termasuk:

· Pemakanan yang betul untuk mengelakkan mencetuskan refluks

· Mengelakkan tindakan tertentu seperti membongkok selepas makan - ini membantu mencegah kembali aliran.

· Menghapuskan tabiat buruk seperti memakan tembakau dan alkohol

· Senaman

· Dalam beberapa kes doktor mungkin mengesyorkan pembedahan walaupun faktor-faktor risiko yang boleh menyebabkan komplikasi berbahaya

Sebagai tambahan kepada diet yang baik dan rutin senaman yang konsisten, ubat semula jadi untuk refluks asid menyediakan berkesan, rawatan yang selamat dan juga boleh mencegah episod seterusnya.

Pemulihan Semulajadi Untuk Rawatan Gejala Hernia hiatal termasuk:

· Herba dan rempah yang sama ada boleh digunakan dalam masakan atau oleh diri mereka sendiri termasuk; halia, selasih, pudina, akar likuoris dan biji Adas.

· Madu. Madu boleh digunakan untuk memerangi gejala hernia hiatal sama ada dengan sendiri atau minum dengan teh herba.

· Apple cider cuka. Ini ubat yang luar biasa untuk gejala hernia hiatal telah terbukti bekerja keajaiban bagi banyak. Biasanya satu sudu teh atau dua boleh membantu untuk hari dan boleh diperolehi di kebanyakan pasar raya. Pastikan untuk membeli jenama yang berkualiti tinggi.

· Baking soda dan minum air selepas makan juga merupakan ubat semulajadi untuk gejala hernia hiatal.

· Aloe Vera Juice.

· Gula-gula getah selepas makan.

· Sesetengah bersumpah dengan senaman tertentu atau bergerak yang boleh meletakkan organ-organ itu kembali ke dalam.

· Kekal terhidrat dengan 6-10 gelas air setiap hari, tetapi tidak minum pada waktu makan.

· Jangan berbaring selepas makan atau tidak makan berhampiran dengan tidur. Menjaga tinggikan bahagian atas badan anda semasa tidur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar