Mengurangkan Tekanan Dengan Herba yang kurang terserlah

Mengurangkan Tekanan Dengan Herba yang kurang terserlah

Mengenai sembilan belas tahun yang lalu seorang pakar psikiatri dari New York, Patricia I. Gerbarg dihubungi penyakit Lyme. Sekarang kerana kadang-kadang berlaku, laporan darah hadir negatif, menyebabkan keadaan tidak didiagnos selama lima tahun lagi. Masalahnya ialah ia menyebabkan beliau, pada masa itu, keletihan yang kronik, sakit sendi, lemah otot, masalah keseimbangan, kehilangan ingatan dan fungsi mental terjejas. Selepas dia menerima diagnosis beliau Gerbarg mengambil antibiotik selama sembilan bulan. Ditanya bagaimana dia merasakan tentang bagaimana mereka membantu dia dia menjawab "Mereka membantu, tetapi saya masih berasa lemah, rendah tenaga dan mental kabur."

Richard Brown, suaminya, bekerja di Columbia University sebagai ahli farmakologi psiko, belajar daripada herba Federation, Rhodiola rosea, (Akar Emas, Roseroot, Rod Harun) di mana dilaporkan dapat mengukuhkan seluruh badan. Beliau berpendapat bahawa ia mungkin membantu isterinya. Ia melakukan "Dalam masa 10 hari," mengisytiharkan Gerbarg "Saya rasa lebih baik. Selepas tiga bulan, tenaga saya, memori, dan fungsi mental telah dipulihkan."

Jadi, mengapa ini berlaku? Rhodiola dan terdapat beberapa daripada mereka antara herba dikenali sebagai "adaptogen." Diasaskan dan dicipta oleh seorang saintis Rusia NV Lazarev, beliau berminat dengan bahan-bahan yang akan membantu badan menyesuaikan diri dengan lebih baik untuk tekanan fizikal dan emosi. Di bawah adaptogens Lazarev hendaklah:

Menghasilkan sejumlah tindak balas badan yang akan meningkatkan daya tahan terhadap bahaya dari dan bahaya emosi atau fizikal. Juga mereka harus mempunyai kesan menormalkan, meningkatkan fungsi sistem badan. Mereka juga perlu menjadi toksik.

Sejak itu bagaimanapun adaptogen telah termasuk herba yang tidak semestinya meningkatkan tenaga atau tekanan terlawan, tetapi mereka masih memberi manfaat kepada anda kerana apa yang mereka ada adalah beberapa faedah termasuk fakta fungsi imun dipertingkatkan. tindakan antioksidan dan normal fisiologi. Di sini, di Barat, ini tidak begitu terkenal.

"Di Barat, kita tidak gunakan untuk idea bahawa satu -herb - boleh mempunyai pelbagai manfaat kesihatan fizikal dan mental." Gerbarg menerangkan. Tetapi apabila seseorang menganggap bagaimana tekanan boleh membawa kepada pelbagai komplikasi lain seperti darah tinggi serangan kemurungan / jantung dan apatah mudah mendapat jangkitan., Ia menjadi mudah untuk melihat bagaimana satu herba boleh memberi kesan merangkumi semua kesihatan kesan regenerasi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar