Pemulihan Semulajadi Untuk Kebimbangan Kesihatan Bersama

Pemulihan Semulajadi Untuk Kebimbangan Kesihatan Bersama

Kita hidup dalam "anda mendapat sakit, saya mendapat satu pil" masyarakat dan ia gewang ramai orang ke dalam mengambil ubat preskripsi tanpa pernah mengetahui akibat penggunaan jangka panjang. Ramai doktor menetapkan ubat penahan sakit artritis tanpa perlu memberitahu pesakit mereka bahawa ubat-ubatan ini akan terus merosot mereka sendi sakit. Ramai doktor menetapkan statin ubat-ubatan, seperti Lipitor atau Crestor, dan tidak pernah memberi amaran kepada pesakit mereka kepada fakta yang didokumenkan bahawa dadah statin menghalang keupayaan badan untuk membuat Koenzim Q10. Ini adalah bahan semulajadi yang sangat penting bahawa otot anda perlukan untuk menghasilkan tenaga. Mengapa pesakit tidak dimaklumkan mengenai ini? Adakah doktor menyedari / sambungan Q10 Bersama statin; penggunaan statin jangka panjang kebuluran otot jantung. Doktor agak bijak, jadi bagi kebanyakan doktor, ini bukan kes itu. Kita boleh mempertimbangkan isu ini selama-lamanya, tetapi untuk apa jua alasan, pesakit tidak menerima maklumat ini berharga daripada doktor mereka.

Saya percaya bahawa Amerika adalah lebih-berubat; kebanyakan pesakit secara automatik mengambil ubat-ubatan yang ditetapkan untuk tahun. Banyak preskripsi bertulis bagi masalah kesihatan yang biasa boleh berkesan digantikan dengan terapi semula jadi. Biar saya pergi satu langkah ke hadapan. Penggunaan jangka panjang majoriti ubat yang ditetapkan di negara ini adalah memudaratkan kesihatan rakyat mengambil mereka. Notis saya berkata, majoriti besar; Ya, saya menerima hakikat bahawa dalam beberapa kes ubat-ubatan farmaseutikal menyelamatkan hidup, tetapi itu adalah sebahagian kecil semata-mata satu ubat yang ditetapkan. Kebimbangan saya adalah dengan ubat-ubatan yang ditetapkan untuk masalah kesihatan seperti arthritis, kesihatan prostat, atau kesihatan tulang. Ketiga-tiga masalah kesihatan biasa menyumbang lebih daripada 75% daripada lawatan ke doktor di Amerika Syarikat.

Dalam "anda mendapat sakit Saya mendapat pil", paradigma, jika anda mempunyai artritis, anda boleh mendapatkan bantuan segera dengan salah satu daripada COX perencat enzim seperti Celebrex atau Vioxx. Orang mempunyai apa-apa memori yang singkat. Beberapa tahun lalu, FDA diuruskan industri farmaseutikal melakukan kejutan besar apabila FDA mengarahkan Vioxx ditarik dari rak selepas kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa orang yang menggunakan Vioxx mempunyai risiko meningkat 200% daripada serangan jantung dan peningkatan yang sama dramatik dalam risiko kolon kanser. Walau bagaimanapun, dalam bentuk FDA benar, mereka mengubah keputusan mereka dan membenarkan dadah kembali di pasaran dengan "Black Box Amaran". FDA mengeluarkan amaran kotak hitam, amaran yang paling kuat, hanya selepas kajian telah menunjukkan bahawa ubat-ubatan akan meningkatkan risiko penyakit yang teruk.

Jadi untuk sementara waktu, orang yang menggunakan COX perencat enzim terpaksa mengambil jalan keluar dengan over-the-counter melegakan kesakitan seperti Tylenol yang popular. Saya tidak mahu untuk single-keluar Tylenol. Bahan utama dalam Tylenol adalah acetaminophen, yang didapati dalam literal ratus lebih-the-kaunter ubat. Kebanyakan orang percaya bahawa kerana ini penahan sakit boleh didapati over-the-kaunter mereka menimbulkan sedikit ancaman kepada kesihatan anda. Walau bagaimanapun, kebenaran mungkin akan mengejutkan anda. Persembahan statistik, 1990-1998 keracunan acetaminophen menyumbang lebih daripada 300,000 lawatan bilik kecemasan. Dalam tempoh yang sama 5000 kematian disebabkan keracunan acetaminophen. Tidak ada cara yang lebih baik untuk menangani kesakitan sendi artritis.

Sentiasa ada beberapa pelega kesakitan baru muncul untuk rawatan arthritis; terutama beberapa dadah farmaseutikal mahal dengan kesan sampingan yang berbahaya. Oleh itu, apabila yang murah, selamat, ubat semula jadi seperti Myristin menjadi ada, dengan keputusan yang dilaporkan melegakan kesakitan dalam tempoh 30 hari, ia adalah bernilai melihat lebih dekat.

Myristin, cetyl myristoleate dilafazkan SEE-hingga mir-adalah-TOL-e-makan) (CM), pertama kali ditemui oleh Harry Diehl semasa mencari analgesik yang dapat membantu melegakan sakit artritis untuk seorang kenalan beliau. Diehl dilakukan penyelidikan ini di masa sendiri dalam makmal mentah yang beliau membina di garaj. Diehl memulakan penyelidikan dengan tikus makmal, tetapi dia akan menyedari bahawa ia adalah mustahil untuk mendorong artritis pada tikus. Diehl cuba setiap cara yang dia tahu untuk memberi mereka tikus artritis, tetapi tidak berhasil. Naluri penyelidikan Diehl itu memberitahunya bahawa sesuatu dalam tikus melindungi mereka dari arthritis, dan ia mengambil masa bertahun-tahun penyelidikan membosankan sebelum dia akhirnya menemui faktor itu. Diehl telah menjumpai bahawa myristoleate cetyl pada tikus melindungi mereka dari arthritis. Malangnya, ada beberapa sumber semula jadi CM. Pada mulanya Diehl diekstrak CM dari tikus; Walau bagaimanapun, Diehl cepat membangunkan satu kaedah untuk mensintesis CM dari asid myristoleic terdapat dalam produk lembu. Diehl menerbitkan hasil penemuan beliau dalam Jurnal Sains Farmasi Mac 1994.

Dalam masa yang pendek, sejak penemuannya, cetyl myristoleate (CM) telah menunjukkan janji besar dalam memerangi penyakit sendi degeneratif kerana ia membantu tubuh sembuh sendi yang rosak manakala melegakan kesakitan. CM seolah-olah berfungsi dalam beberapa jawatan yang jelas berbeza, tetapi terutamanya sebagai surfactant, atau pelincir. Sama seperti engsel pintu berkarat akan bergerak bebas selepas pelinciran, CM melincirkan sendi untuk mobiliti meningkat. Sendi anda adalah serupa dengan engsel; sendi, seperti siku atau lutut, membenarkan dua tulang untuk menyertai bersama-sama untuk bekerja bersama-sama. Rawan meliputi dua tulang pada bahagian sendi dan berfungsi sebagai kusyen. Rawan menyediakan permukaan geseran rendah untuk sendi untuk meluncur. Apabila sendi sedang bergerak, geseran kurang untuk sendi bermakna kesakitan yang kurang dan kurang haus dan lusuh pada tulang rawan. Osteoartritis berlangsung dan permukaan tulang menjadi kurang dilindungi oleh tulang rawan, sakit sendi secara beransur-ansur meningkat. Walau bagaimanapun, sama seperti engsel pintu berkarat akhirnya akan bekerja selepas sedikit WD-40 mewujudkan permukaan geseran rendah, peningkatan pergerakan sendi dan kesakitan berkurangan dengan kesan pelincir bersama CM. Menggunakan CM akan meningkatkan fleksibiliti sendi dan mewujudkan persekitaran yang sesuai untuk menjana semula rawan.

Dengan menggunakan pendekatan holistik kepada masalah kesihatan biasa yang hanya masuk akal begitu banyak. Badan anda sentiasa cuba untuk kekal dalam keadaan keseimbangan. Kami merujuk kepada ini sebagai homeostasis. Apabila badan bergerak dari titik keseimbangan ini, ia akan serta-merta mula untuk cuba menyelesaikan keadaan dan kembali ke homeostasis. Apabila anda menggunakan terapi semula jadi seperti Myristin, anda membantu badan melaksanakan perubahan yang diperlukan untuk kembali ke homeostasis. Strategi untuk membantu membantu badan itu sendiri akan meletakkan anda di jalan raya untuk kesihatan dan bukannya farmaseutikal merry-go-bulat.

Rancangan radio saya, The Health jam Asli, ditumpukan siri keseluruhan siaran kepada isu ini amat relevan. Jika anda ingin maklumat lanjut mengenai cara untuk melaksanakan strategi ini holistik untuk masalah kesihatan anda, mendengar Terapi Asli untuk Kebimbangan Kesihatan Bersama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar